påminnelse till mej själv: håll käft på fysiklektionerna.

Det är en jobbig känsla att inte förstå.
Så känner jag mej just nu, jag sitter med fysikhäftet framför mej och har den senaste halvtimmen stirrat mej blind på frågan "Mattias vattenkokare är på 2200 W. Hur många ampere är strömstyrkan?"
Och min hjärna bara vägrar samarbete. Vad är egentligen watt, ampere och strömstyrka? Ska inte jag veta det? Alla olika termer och siffror bara hoppar runt i huvudet på mej och jag får ingen ordning på nånting. Förbannat irreterande är det.

Där fick jag för att jag på förra fysiklektionen kläckte ur mej "det är faktiskt inte så komplicerat som det låter.." bara för att jag för en gångs skull fattade EN uppgift. Det fick jag äta upp. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0