"dom gör dej ju inte illa!"

En sak slog mej idag, när jag berättar för folk att jag har en extrem grod-fobi så får jag ALLTID samma respons, och det är "men vadå, dom gör dej ju inte illa? dom är inte farliga" men då ska vi ta tag i det här nu en gång för alla

En fobi behöver väl inte vara sånt som gör ont eller är farligt? Eller har jag fel? I sånna fall så hade jag haft fobi för papper, för att papercutta sej det gör vidrigt ont. Och för att inte tala om att föda barn! Nu har jag ju tack och lov ingen egen erfarenhet av det, men så mycket förstår jag väl att ingen fullkomligt njuter av att pressa ur sej en 3kg varelse som dessutom är röd och skrynklig.

Aja men ni fattar vart jag vill komma?
JAG HATAR GRODOR FÖR ATT DOM ÄR FULA OCH HEMSKA. And that's it.

Så nu har vi rett ut det, nu kan vi gå vidare med våra liv. Vad har ni haft för er idag?

Kommentarer
Postat av: hanna dahren

Lika med fötter oxå! Dom kan ju inte göra mej illa om man nu inte är i slagsmål men jag hatar andras fötter för dom e hemska och jag får rysningar. Uscha! :)

2010-06-23 @ 11:22:41
URL: http://hannadahren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0